Reparatii motoare

reparatii_motoareLa blocul motor se pot depista urmatoarele defectiuni:

 

  • Verificarea deformarea sau corodarea suprafetei de asamblare a blocului cu chiulasa cu o rigla de control si cu ceasul comparator sau cu placa de control;
  • Verificarea fisurilor, crapaturilor sau sparturilor prin proba hidraulica pe stand special, la presiunea de 4 bari;
  • Deformatiile si coroziunile accentuate se rectifica pe masini de rectificat plan; se poate indeparta un strat de maximum 0.25 mm:
  • Fisurilor si sparturi a caror reparatie se poate realiza prin mai multe procedee cand fisurile nu depasesc lungimea de 15-20 cm:

– sudarea oxiacetilenica;
– sudarea electrica (la rece);
– acoperirea cu rasini epoxidice;
– etansarea cu solutii usor fuzibile (pentru fisuri mici;
– etansarea fisurilor mici de suprafata, cu solutii metalice speciale;
– metalizarea cu zinc topit (pulverizat cu aer la 6 bari);
– sparturile se pot suda oxiacetilenic sau electric; se pot repara si prin peticire.

 

Dupa reparare, se face din nou proba hidraulica, pe stand, la presiunea de 4 bari.


^